onsdag den 23. marts 2016

De lækreste prangende chokolade muffins - og så er de nemme...


Opskriften er herunder


Muffins:
100 g mørk chokolade, min 70 % kakao
100 g blødt smør
200 g sukker
4 æg
50 g mel
1/4 tsk natron
1 knsp salt

Glasur:
150 mørk chokolade, min 70% kakao
45 g smør
2 twix-stænger, smuldret eller hakket



Tænd ovnen på 180 gr
Bræk chokoladen i mindre stykker, smelt den sammen med smørret i gryde over vandbad eller mikroovn
Pisk æg og sukker luftigt. Rør mel, natron og salt i
Vend den lune chokoladeblanding i, fordel den i 8 passende forme og bag dem i 25 min
Lav glasuren mens kagerne bager..
Bræk chokoladen i mindre stykker, smelt den sammen med smørret i gryde over vandbad eller i mikroovn og pisk det sammen til en homogen masse
Tag kagerne ud af ovnen, dekorer med glasuren og drys med de knuste Twix-stænger

Rigtig god fornøjelse





4 kommentarer:

  1. Tak for dit besøg hos mig og jeg glæder mig til at følge dig.
    Jeg ville dog lige forbi og starte med at ønske dig en rigtig god påske. :-)
    Kh Birgitte

    SvarSlet
  2. Tusinde tak, sød er du ..
    Mange hilsner
    Annette

    SvarSlet
  3. Tak for din søde kommentar på min blog. Jeg har dog ikke været så flittig mht indlæg rigtig længe.
    Din lækre opskrift på muffins skal jeg afprøve. Stod lige og skulle søge efter en sådan.
    Glæder mig til at følge din blog.
    Fortsat rigtig god påske
    Kirsten

    SvarSlet
  4. Hej selv tak..
    God fornøjelse med muffins du bliver vild med dem
    God påske

    SvarSlet